Blog archieven

Mijn voicemail vraagt een code…

Bent u de code van uw voicemail kwijt?
U kunt uw voicemailcode eenvoudig terugvinden of wijzigen.
U hebt deze code nodig om uw berichten te beluisteren met een andere telefoon of in het buitenland.

  • Vind uw voicemailcode terug
    Typ #145# op uw gsm en druk op de beltoets. U ontvangt uw voicemailcode in een gratis sms.
  • Wijzig uw voicemailcode
    Bel met uw gsm naar het gratis nummer 1969, kies optie 3 (Mailbox-instellingen wijzigen) en daarna optie 2 (Persoonlijke code). Volg de instructies en voer een geheime voicemailcode in van 6 tot 8 cijfers. Voor uw veiligheid neemt u best geen voor de hand liggende combinatie, zoals uw geboortedatum , 123456 of 111111. Die laatste codes worden trouwens sowieso geweigerd. Uw nieuwe voicemailcode zal binnen de 2 uur in werking treden.

Wanneer weet ik dat mijn MAAE tarief actief is?

  • Indien u reeds Proximus klant bent (Pay&Go of abonnee) ontvangt u een sms ter bevestiging van de activatie op het MAAE tariefplan.
  • Indien u overkomt van een andere provider, zal uw huidige simkaart uitvallen. Het logo van uw operator of netwerk-antenne zal dan van uw scherm verdwijnen. Op dit moment mag u de nieuwe geleverde Proximus-simkaart in uw toestel plaatsen en bent u actief op het Proximus netwerk en op het MAAE tariefplan.

Ik heb geen internet meer.

Wanneer u geen toegang meer heeft, kan u onderstaande even nakijken:

  • Mogelijk heeft u een oude simkaart en dient deze vervangen te worden.
  • Controleer de instellingen van uw GSM via de handleiding op www.proximus.be/toestelhulp
  • Schakel uw toestel even volledig uit en start het weer op.

Lukt het nog steeds niet, dan kan u contact opnemen zodat we het nodige kunnen nakijken.

Kan ik de beltijd verlengen alvorens de voicemail aanslaat?

Als u een abonnement hebt, dan kiest u zelf hoelang uw gsm rinkelt alvorens de oproep wordt doorgeschakeld naar uw voicemail . U kunt de rinkeltijd aanpassen door de beltoon te verlengen, verkorten of uit te schakelen.

    • Hoe kunt u uw gsm langer of korter laten rinkelen?
      Typ **61*+32475151516**Aantal seconden# en druk op de beltoets. In de plaats van Aantal seconden vult u een waarde in van 5, 10, 15, 20, 25 of 30 seconden. Toets bijvoorbeeld **61*+32475151516**30# om uw oproepen na 30 seconden door te schakelen naar uw voicemail.

Hoe kan ik mijn verbruik nakijken?

U kan uw verbruik raadplegen door de MyProximus-App te downloaden en te installeren op uw smartphone. Dit geeft enkel het verbruik van uw internet on GSM weer. het verbruik van uw belminuten en sms’en kan u niet op voorhand raadplegen, maar vindt u terug op uw Proximus factuur.

Kan ik mijn gegevens over zetten naar de nieuwe telefoon?

In de meeste gevallen kan dit wel. In het pakket zal een begeleidend schrijven zitten dat u zal helpen om de gegevens over te zetten. Via de supportpagina van proximus vindt u ook een interactieve handleiding om uw toestel in te stellen voor bijvoorbeeld mail, back-up, internet in het buitenland, alsook het overzetten van contacten naar uw nieuwe toestel.